Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2007

Προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Καταγγελία για παραβίαση Κοινοτικής νομοθεσίας για το Περιβάλλον.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Καταγγελία για παραβίαση Κοινοτικής νομοθεσίας για το Περιβάλλον.
Περιβαλλοντική Υποβάθμιση του Νέου Φαλήρου και του Μοσχάτου από τη Λεωφόρο Ταχείας Κυκλοφορίας στον ΚηφισσόΤο ΥΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει να κατασκευάσει , στα πλαίσια του ενδιάμεσου δακτυλίου και του λεγόμενου Ολυμπιακού δακτυλίου, λεωφόρο ταχεία κυκλοφορίας από την Αγ. Αννης έως την παραλιακή λεωφόρο πάνω από τον Κηφισό που θα ενώνει την εθνική οδό με την παραλιακή λεωφόρο.Πρέπει να σημειώσουμε ότι τόσο το Πολυτεχνείο , όσο και γενικότερα η επιστημονική κοινότητα έχει ταχθεί ενάντια σε αυτό το έργο , πριν ακόμη το έργο ενταχθεί στον λεγόμενο Ολυμπιακό Δακτύλιο, διατυπώνοντας την θέση ότι η κατασκευή του πρόκειται να αυξήσει τον όγκο των οχημάτων που θα διοχετεύονται στην παραλιακή λεωφόρο επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την αποκοπή της παραλιακής ζώνης από τον αστικό ιστό και κατ επέκταση από τους κάτοικους που θα έπρεπε να είναι οι αποκλειστικοί "χρηστές" του χώρου.Τα αυξημένα προβλήματα που θα δημιουργήσει το έργο επισημαίνουν και οι μελετητές που έχουν συντάξει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου. Σας παραθέτουμε δύο αποσπάσματα από την περιβαλλοντική θεώρηση του Εργου, η οποία συμπληρώνει τη Μ.Π.Ε. και συντάχθηκε κατ' ανάθεση του ΥΠΕΧΩΔΕ. • "Στην παρούσα μελέτη δεν εξετάζεται η αναγκαιότητα ή η σκοπιμότητα της λειτουργικής αναβάθμισης του σημαντικότερου κυκλοφοριακού διαδρόμου του λεκανοπεδίου της Αθήνας και ολόκληρης της χώρας. Αυτή θεωρείται δεδομένη. Εξετάζεται και "μετράται" η ούτως ή άλλως έντονα αρνητική επίδραση του στο μικροπεριβάλλον της άμεσης επιρροής και αναζητούνται τρόποι αντιμετώπισης των επιπτώσεων " • Η ίδια μελέτη συμπεραίνει : "... Επιπλέον, είναι δυνατόν τα επίπεδα θορύβου στις περιοχές κατοικίας να μειωθούν ακόμα περισσότερο, αν στα δώματα των κτιρίων προστεθούν κατάλληλα διαμορφωμένα ηχοπετάσματα. Σε αυτή τη φάση δεν κρίνεται σκόπιμο να ληφθούν μέτρα τέτοιου τύπου. Είναι όμως δυνατόν να ενεργοποιηθούν στην περίπτωση που κριθεί σκόπιμο από το πρόγραμμα παρακολούθησης που προτείνεται παρακάτω ".Η κατασκευή του υπερυψωμένου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας πάνω από τον Κηφισσό στην περιοχή Μοσχάτου - Νέου Φαλήρου θα υποβαθμίσει έντονα το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην περιοχή. Η ατμοσφαιρική ρύπανση και η ηχορρύπανση προβλέπονται δραματικές. Ο Κηφισσός ποταμός στις περιοχές των πηγών του προστατεύεται με Π.Δ.. (ΦΕΚ 632/27.6.94) . Είναι οι περιοχές των υψηλών εισοδημάτων, των πολιτών πρώτης κατηγορίας που έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν φυσικό περιβάλλον και υψηλό επίπεδο ποιότητας ζωής. Το κατώτερο τμήμα του ποταμού διασχίζει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές κατ' ουσίαν αμιγούς κατοικίας, του Μοσχάτου και του Νέου Φαλήρου. Στις περιοχές όμως αυτές κατοικούν πολίτες χαμηλών εισοδημάτων, άρα δεύτερης κατηγορίας για το φορέα κατασκευής του Εργου. Για το λόγο αυτό και τα τελευταία ίχνη φυσικού περιβάλλοντος, η ποιότητα της ζωής μας, η υγεία των παιδιών, κατά την άποψή μας, έχουν τη γνώμη, ότι χωρίς δισταγμούς μπορούν να τίθενται στο βωμό και να θυσιάζονται στη χάρη διαφόρων συμφερόντων και σκοπιμοτήτων. Στην περιοχή Μοσχάτου - Νέου Φαλήρου ο Κηφισσός με τη σημερινή του μορφή θα εξαφανιστεί, αλλά δεν θα καλυφθεί. Θα μεταβληθεί σε ένα ανοικτό τσιμεντένιο κανάλι - οχετό ορθογώνιας διατομής . Κατά μήκος του σε ύψος 9 μέτρων πάνω από το επίπεδο των σημερινών συνοικιακών παρακηφίσσιων δρόμων αυτοκινητόδρομος συνολικού πλάτους 36 μέτρων, θα μεταφέρει αριθμό οχημάτων, που σε χρονικά διαστήματα αιχμής θα προσεγγίζει τα 6.000 οχήματα ανά ώρα. Για την στήριξη του δρόμου θα κατασκευασθούν ανά 25 μέτρα τρείς κολώνες μία στο κέντρο της κοίτης και δύο πλαϊνές. Οι δύο τελευταίες θα φθάνουν μέχρι τα άκρα των σημερινών συνοικιακών δρόμων. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα απέχει λίγα μέτρα από τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών γιατί στην περιοχή αυτή τα οικοδομικά τετράγωνα αμφίπλευρα του ποταμού απέχουν μεταξύ τους πολύ μικρότερη απόσταση από εκείνα στα ανώτερα τμήματα του ποταμού. Εξ άλλου η μορφή του προγραμματιζόμενου έργου διαφέρει ουσιαστικά από εκείνη η οποία εμφανίζεται στις Μ.Π.Ε.Η εικόνα της περιοχής δεν θα έχει καμμία σχέση με την σημερινή. Αντί του λιθόκτιστης κοίτης, ένα πολύ μεγαλύτερο ανοικτό και ανήλιαγο, τσιμεντένιο κανάλι θα κυλάει νερά της βροχής και υγρά απόβλητα ( τα οποία εμείς οι κάτοικοι διαπιστώνουμε από το διαφοροποιο΄ύμενο έντονο χρωματισμό και τις οσμές, παρά τα όσα ψευδώς υποστηρίζουν οι αρμόδιες αρχές ) σκιασμένο από μία τερατώδη και παράτερη για την κλίμακα της περιοχής κατασκευή, τον αυτοκινητόδρομο υπεράνω του Κηφισσού. Στις συνθήκες αυτές τα προβλήματα της δυσοσμίας και των κουνουπιών θα ενταθούν. Η παραλογισμός και η αναλγησία για την περιβαλλοντική καταστροφή της περιοχής μας του ΥΠΕΧΩΔΕ, υποτιθέμενου φορέα προστασίας του Περιβάλλοντος, θα έχει μεταβάλει τον ιστορικό ποταμό Κηφισσό σε μολυσματικό ανοικτό οχετό.Η ατμοσφαιρική ρύπανση της περιοχή θα επιβαρυνθεί δραματικά ( βλ.σχετικές μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ ). Η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου με την αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας Πειραιά-Γλυφάδα δεν προβλέπεται αποτελεσματική λόγω τεχνικών δυσκολιών με αποτέλεσμα, ιδιαίτερα στο ρεύμα της καθόδου προς την πλευρά του Ν. Φαλήρου, το συχνό "μποτιλιάρισμα" με πρόσθετη ατμοσφαιρική ρύπανση και ηχορρύπανση (κορναρίσματα κλπ ). Η ηχορρύπανση θα υπερβεί τα θεσμοθετημένα όρια. Ακόμα και η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στις πλευρές του αυτοκινητόδρομου δεν θα προστατεύσει, τους κατοίκους των ανώτερων διαμερισμάτων των παρακείμενων πολυκατοικιών. Το γεγονός αυτό κάνει τους μελετητές να ψελίζουν δειλά την πιθανή αναγκαιότητα της τοποθέτησης ηχοπετασμάτων στα μπαλκόνια των διαμερισμάτων! Μέτρο πρωτοφανές. Οι προβλεπόμενες στάθμες θορύβου είναι 80 dB(Α) για τις προσόψεις των κτιρίων από τον τρίτο όροφο και πάνω, όταν οι θεσμοθετημένες για τέτοια έργα είναι μικρότερες από 70 dB(A), σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 17252/1992 (ΦΕΚ 395/τ.Β'/19-6-1992). Εμείς οι κάτοικοι του Νέου Φαλήρου και του Μοσχάτου διαμαρτυρόμαστε, αλλά οι κραυγές απόγνωσης αφήνουν ασυγκίνητους τους υπεύθυνους. Η ψυχική ηρεμία, η υγεία, η ποιότητα ζωής μας δεν αποτελούν γιαυτούς πρόβλημα. Η θέση που διατυπώνουν, δηλαδή να καταστραφεί η υγεία, το περιβάλλον και η ποιότητα ζωή μιας μερίδας πολιτών για να διευκολυνθούν οι πολλοί αποτελεί έκφραση σύγχρονου κανιβαλισμού. Αρμόδιοι μας δήλωναν ότι ο δρόμος βαρειάς κυκλοφορίας γίνεται υπερυψωμένος για λόγους αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής. Ο ισχυρισμός είναι απόλυτα αβάσιμος. Από τις μελέτες τους προκύπτει ότι, οι διαδοχικοί κάθετοι προς τον Κηφισσό οδικοί ή σιδηροδρομικοί άξονες ( Οδός Αγ. Αννης, Γραμμές ΟΣΕ, Οδός Πειραιώς , γραμμές ΗΣΑΠ, παραλιακή λεωφόρος και κόμβος σύνδεσης) επιβάλλουν την κατασκευή υπερυψωμένης λεωφόρου. Η λεωφόρος θα κατασκευαστεί στο ύψος των διαμερισμάτων του τρίτου ορόφου των παρακειμένων πολυκατοικιών και σε ελάχιστη απόσταση από τα μπαλκόνια τους, γιατί αυτή είναι η εύκολη τεχνικά λύση. Υπερυψωμένη λεωφόρος σημαίνει :• Μεγαλύτερη ηχορρύπανση και μάλιστα ηχορρύπανση που δυσκολότερα αντιμετωπίζεται ( Αν ήταν αλλιώς θα τοποθετούσαμε τις καμπάνες των εκκλησιών χαμηλά )• Τεράστια και περισσότερο διαχεόμενη χημική ρύπανση από την κυκλοφορία των οχημάτων• Αλλοίωση του τοπίου• Καταστροφή του λιγοστού εναπομένοντος παρακηφίσσιου πρασίνου• Επιδείνωση του προβλήματος των οσμών και των κουνουπιών. Ο Κηφισσός δεν θα είναι πλέον κοίτη ποταμού αλλά ανοικτός οχετός, που οι ακτίνες του ήλιου ποτέ δεν θα φωτίζουν. Η κατασκευή της υπερυψωμένης λεωφόρου στον Κηφισσό θα αποτελέσει έγκλημα διαρκές για το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής μας. Το Μοσχάτο και το Νέο Φάληρο μπορεί να μην ειναι Φιλοθέη ή Πολιτεία (ποιός αραγέ θα διενοείτο να προσβάλλει τοσο βάναυσα το περιβάλλον στις περιοχές αυτές. Εμείς οι κάτοικοι του Ν. Φαλήρου και του Μοσχάτου θεωρούμε απαραβίαστο και πάνω από οποιαδήποτε συμφέροντα και σκοπιμότητες το δικαίωμα στη ζωή και γιαυτό είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε. Εχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, τα συνημένα έγγραφα, όπως τις μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ, την αρνητική θέση απέναντι στην κατασκευή του Εργου όλων των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' και Β' βαθμού, τις θέσεις φορέων της περιοχής μας και τα ψηφίσματα συγκεντρώσεων των κατοίκων, παρακαλούμε την Ε.Ε. να παρέμβει για να αποτρέψει την καταστροφή του περιβάλλοντος και τη δραματική υποβάθμιση της ζωής μας, που είναι βέβαιο ότι θα προκύψει, από την κατασκευή του κλειστού αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας κατά μήκος και υπεράνω του Κηφισσού ποταμού. Θεωρούμε ότι η σημερινή κατάσταση στον Κηφισό οφείλεται και στην παραβίαση: Του Λευκού Βιβλίου για το Αστικό Περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Της Λευκή Βίβλος για την Περιβαλλοντική ΕυθύνηCOM (2000) 66, Φεβρουάριος 2000 Του Πράσινο Βιβλίο για τη μελλοντική πολιτική για το θόρυβο COM(96)540, Νοέμβριος 1996 Του Πράσινη Βίβλος για το αστικό περιβάλλον – Ανακοίνωση της Επιτροπής προς το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό ΚοινοβούλιοCOM(90)218 Του Πράσινου Βιβλίου σχετικά με την αποκατάσταση των περιλλοντικών ζημιών (COM(93)047 Της Κοινοτικής οδηγίας για την ηχορύπανση 70/157/ΕΟΚ/6.3.1970 Και της Πρότασης οδηγίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την αξιολόγηση και την διαχείριση του περιβαλλοντικού θορύβου(Πρόταση στης Επιτροπής, έγγραφο 500PCΟ468) Για κάθε πρόσθετο στοιχείο ή πληροφόρηση ευρισκόμεθα στην διάθεσή σας.Αθήνα 15/03/2001Για τηνΕπιτροπή Κατοίκων Μοσχάτου Ν. Φαλήρου Ενάντια στο οδικό έργο στον ΚηφισόΑγαθοκλή ΒάναΔ. Φαληρεως 21 18547 Ν. ΦάληροΑλωνιάτης ΑπόστολοςΜιαούλη 51 18345 ΜοσχάτοEmail: aloniati@hol.grTel: 9415100/ 0944243094Μεταξάς ΝικόλαοςΦλέμιγκ 5 18344 ΜοσχάτοΠιστιώλης ΣπύροςΚηφισού 24 18344 ΜοσχάτοΡουσσέτος ΛιβαδάροςΔ. Φαληρέως 34 18547 Ν. ΦάληροEmail: liva@mail.kapatel.grTel: 4818622/ 0944410331

Δεν υπάρχουν σχόλια: