Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2007

ΚΗΦΙΣΟΣ:Μια αυτοψία και μια συνάντηση με πολύ ζουμί

ΚΗΦΙΣΟΣ:
Μια αυτοψία και μια συνάντηση με πολύ ζουμί

Τις εκτιμήσεις που αποκόμισε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, κατά τη επιθεώρηση στις έξι υπό κατασκευή γέφυρες και στα έργα που εκτελούνται στις εκβολές του ποταμού και τον ανισόπεδο κόμβο στο ύψος της λεωφόρου Ποσειδώνος, κοντά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), παρουσίασε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ μετά την επίσκεψή της στην περιοχή την Τρίτη 24 Ιουνίου 2003.
Η Βάσω Παπανδρέου, παρουσία του υφυπουργού Γιάννη Τσακλίδη και του γενικού γραμματέα Τ. Βασιλείου, επέμεινε στην άποψη της, ότι τα τελευταία τρία χιλιόμετρα που απομένουν για να ολοκληρωθούν το μεγάλο αντιπλημμυρικό και το οδικό έργο στον Κηφισό θα είναι έτοιμα σταδιακά ως τον ερχόμενο Απρίλιο.Η θέση αυτή της κυρίας υπουργού έρχεται σε αντίθεση με τα όσα υπηρεσιακοί παράγοντες υποστήριξαν κατά την συνάντηση της Επιτροπής κατοίκων Μοσχάτου Ν. Φαλήρου ενάντια στο οδικό έργο στον Κηφισό.Πιο συγκεκριμένα η κυρία Κόντου, διευθύντρια της Ε.Υ.Δ.Ε. Ολυμπιακά Έργα και οι υπηρεσιακοί παράγοντες ενημέρωσαν την επιτροπή ότι το υδραυλικό έργο θα είναι έτοιμο έως τις 15 Ιουλίου 2004, δηλαδή τέσσερις μήνες μετά την ημερομηνία που δίνει η κυρία Παπανδρέου.Ας επανέλθουμε όμως στις διαπιστώσεις του υπουργικού κλιμακίου.Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες μπαζωμένες βρέθηκαν οι εκβολές του Κηφισού, που είχαν ουσιαστικά αχρηστευθεί, αφού επί 15 χρόνια δεν είχαν συντηρηθεί τα έργα. Αυτή ήταν μία από τις αιτίες που, σε συνδυασμό με την ανεπαρκή κοίτη του ποταμού, «έπνιξαν» τις γύρω γειτονιές το περασμένο καλοκαίρι.Το κόστος όμως προβλέπεται να εκτιναχθεί στα 180 εκατ. ευρώ, αφού ο ανασχεδιασμός που αποφασίστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν από τις πλημμύρες αύξησε τον προϋπολογισμό κατά 65 εκατ. ευρώ. Αλλά 31 εκατ. ευρώ θα κοστίσουν τα έργα στον κόμβο της παραλιακής και η διαμόρφωση των εκβολών του Κηφισού.Οι αλλαγές θα αρχίσουν να γίνονται αισθητές, πάντα κατά την υπουργό, από τα τέλη Ιουλίου, οπότε θα είναι έτοιμη η γέφυρα του Ρέντη και θα καταργηθούν τα σημερινά φανάρια που διακόπτουν την κυκλοφορία. Ειδικά στο ύψος της λαχαναγοράς η εξομάλυνση της κυκλοφορίας θα είναι αισθητή, αφού δεν θα διακόπτεται η ροή των οχημάτων για να κινούνται τα τρένα στη γραμμή της Πελοποννήσου.Όσο αφορά την πορεία των έργων αναφέρθηκέ ότι προχωρά με γοργούς ρυθμούς η εκβάθυνση της εκβολής του Κηφισού, δίπλα στο ΣΕΦ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Απρίλιο. Έτσι, τα νερά του ποταμού θα καταλήγουν ομαλά στη θάλασσα. Τα έργα, με ειδικά διαμορφωμένα μηχανήματα, γίνονται σε βάθος 300 μέτρων από την ακτή και συνεχίζονται για άλλα 750 μέτρα μέσα στη θάλασσα. Τα έργα διαμόρφωσης είχαν γίνει πριν από 15 χρόνια, αλλά δεν συντηρήθηκαν, με αποτέλεσμα το βάθος στις εκβολές αντί για 4,5 μέτρα να βρεθεί μόλις 65 εκατοστά και μάλιστα σε ορισμένα σημεία να φθάνει ως την επιφάνεια της θάλασσας.Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι τόσο οι επιστημονικοί σύμβουλοί της Επιτροπής Κατοίκων Μοσχάτου Ν. Φαλήρου όσο και κάτοικοι της περιοχής είχαν εναντιωθεί στην μέθοδο της εκβάθυνσης του ποταμού, με τον τρόπο που περιγράφονταν στην μελέτη, εκβάθυνσης χωρίς πάτωμα, γιατί υπήρχε ο κίνδυνος να μετατραπεί το τελευταίο κομμάτι του ποταμού σε χώρος εναποθήκευσης φερτών υλικών και να μικρύνει η δυνατότητα παροχέτευσης του κάτι που συνέβη και στις εκβολές του.Ακόμη η διαπίστωση αυτή δημιουργεί ερωτήματα για τον τρόπο καθαρισμού του ποταμού αφού δεν θα υπάρχει τρόπος προσέγγισης της κοίτης λόγω της υπερυψωμένης λεωφόρου ( τουλάχιστον εμείς δεν έχουμε δει σε κάποια μελέτη κατασκευή που να επιτρέπει την είσοδο στην κοίτη μηχανημάτων για καθαρισμό).Μία ακόμη διαπίστωση του κυβερνητικού κλιμακίου είναι ότι διαμορφώθηκε η κοίτη του Κηφισού στο 80% του μήκους και κατασκευάστηκε ήδη το 95% των βάθρων.Με τα νέα δεδομένα από τις περυσινές νεροποντές ανασχεδιάστηκε το έργο και καταργήθηκαν τα μεσαία βάθρα που επρόκειτο να κατασκευαστούν μέσα στην κοίτη του ποταμού. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η παροχετευτική ικανότητα της κοίτης, αλλά χρειάστηκε να γίνουν μεταλλικές γέφυρες που κοστίζουν ακριβότερα.Τέλος στις εκβολές του Κηφισού, σε συνδυασμό με τον ανισόπεδο κόμβο, αλλά και τα ολυμπιακά έργα στο Φαληρικό Δέλτα, θα δημιουργηθεί εκτεταμένη ζώνη πρασίνου, με φυτεύσεις και ελαφρές κατασκευές, οι οποίες πιθανόν να είναι έτοιμες πριν από τους Αγώνες.Τι είχες Γιάννη την είχα πάντα.Όπως αναφέραμε και παραπάνω οι Επιτροπή Κατοίκων Μοσχάτου Ν. Φαλήρου ενάντια στο οδικό έργο στον Κηφισό, κατόρθωσε μετά από έξι ολόκληρους μήνες και τρεις αναβολές, να συναντηθεί με κλιμάκιο υπηρεσιακών παραγόντων της Ε.Υ.Δ.Ε. Ολυμπιακά Έργα.Στην συνάντηση αυτή «δόθηκαν» για μία ακόμη φορά συγκεκριμένες απαντήσεις στην επιτροπή του στυλ δεν ξέρω, έτσι είναι τα σχέδια δεν μπορούμε να δεσμευτούμε.Οι κάτοικοι μετέφεραν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τα έργα και εξέφρασαν την αγανάκτηση τους για την καταπάτηση των περιβαλλοντικών όρων της κατασκευής του έργου, την καταπάτηση των ωρών κοινής ησυχίας αλλά και την καταστροφή του οδοστρώματος της οδού Κηφισού που έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία εφιαλτικών συνθηκών διαβίωσης στους κατοίκους της περιοχής.Ζήτησαν, ακόμη, να έχουν συνεχή ενημέρωση για την πορεία του έργου.Η οδογέφυρα της Λ. Κατσώνη «μετακομίζει»Κυκλοφοριακές αλλαγές στην ευρύτερη περιοχή αναμένεται να φέρει η «μετακόμιση» της γέφυρας για οχήματα που θα συνδέει το Μοσχάτο με το Ν. Φάληρο από την Λ. Κατσώνη στη οδό Ελευθερίας, κατά πάσα πιθανότητα.Σύμφωνα με πληροφορίες της Επιτροπής Κατοίκων Μοσχάτου Ν. Φαλήρου, στο ύψος αυτό έχει προγραμματισθεί να κατασκευαστεί η νέα οδική γέφυρα, αφού, όπως έχουμε γράψει και παλιότερα, η κατασκευή της σε οποιοδήποτε άλλο ύψος θα δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα τόσο στην τοπογραφία της περιοχής όσο και στους κατοίκους.Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το σημείο που έχει επιλεγεί δημιουργεί τα λιγότερα προβλήματα, αφού δεν είναι αναγκαία η υπερύψωση του δρόμου αλλά και η κατασκευή οποιουδήποτε άλλου βοηθητικού έργου για την κατασκευή της οδικής γέφυρας που θα ενώνει το Μοσχάτο με το Ν. Φάληρο.Εκείνο που θα χρειαστεί είναι η εκπόνηση νέας κυκλοφοριακής μελέτης έτσι ώστε, αφού τελειώσουν τα έργα, να γίνουν εκείνες οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν επικοινωνία μεταξύ Μοσχάτου και Ν. Φαλήρου.Απόστολος Αλωνιάτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: