«Μας πνίξατε, θα πληρώσετε»
Της ΒΑΝΑΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
«Τα βουρκόνερα και οι λάσπες του Κηφισού κατάπιαν περιουσίες, αφήνοντάς μας με βαθύ αίσθημα απόγνωσης. Το χάος που δημιουργήθηκε στη ζωή μας είναι απερίγραπτο. Ο Κηφισός έγινε Κηφι-SOS. ...Το κράτος αποφάσισε να πνίξει κάποιους πολίτες και κάποιες περιοχές για να μη χάσει εκείνο τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
Είναι οι πρώτες αγωγές που καταλογίζουν σειρά παρανομιών, παραλείψεων και κακοτεχνιών για τις πλημμύρες του περασμένου καλοκαιριού εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου (υπ. Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ) αλλά και της κοινοπραξίας των τεχνικών εταιρειών που έχει αναλάβει τα έργα στον Κηφισό.
Πολίτες, που οι περιουσίες τους υπέστησαν καταστροφές (μια σχολή οδηγών, ένα ισόγειο σπίτι και ένα αυτοκίνητο στο Μοσχάτο και το Ν. Φάληρο) με τρεις αγωγές ζητούν συνολικά 270.000 ευρώ ως αποζημίωση από το κράτος.
Το αλαλούμ που επικράτησε από τις πλημμύρες στις 8 Ιουλίου 2002 περιγράφεται ανάγλυφα στις αγωγές αυτές: 209 πυροσβεστικά συνεργεία δεν σταμάτησαν να δουλεύουν λεπτό, έγιναν περισσότερες από 2.536 κλήσεις, με απόφαση του νομάρχη η περιοχή του Μοσχάτου τέθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, πλημμύρισαν 1.000 επιχειρήσεις και σπίτια, 960 αυτοκίνητα καταστράφηκαν και 45 κάτοικοι έμειναν άστεγοι.
Τα τραγικά αποτελέσματα θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί «αν ο σχεδιασμός του έργου είχε γίνει με τήρηση βασικών κανόνων και τεχνικών που γνωρίζει ακόμη και ο πιο αδαής στην κατασκευή παρόμοιων έργων», τονίζεται σε μία από τις αγωγές, ενώ αποδίδεται και ενδεχόμενος δόλος στα αρμόδια όργανα του Δημοσίου διότι, ενώ εγγράφως και προφορικώς είχαν ειδοποιηθεί ότι είναι πολύ πιθανό να εκδηλωθεί βροχόπτωση, «δεν φρόντισαν να άρουν την επικινδυνότητα που οι ίδιοι δημιούργησαν με τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, ενώ προχώρησαν στην εκτέλεση του έργου χωρίς κανένα απολύτως ενδοιασμό για την τύχη της περιοχής».
Για το ποινικό σκέλος της υπόθεσης, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη έρευνα από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά.
Οι προσφυγές καταλογίζουν σοβαρές ευθύνες στα αρμόδια υπουργεία αλλά και στις τεχνικές εταιρείες διότι:
*Εναπέθεσαν μεγάλο όγκο από μπάζα και διάφορα υλικά κατασκευής στην κοίτη του ποταμού σε όλο το τμήμα που κάλυπταν τα εργοτάξια. Οι ανάδοχες εταιρείες δεν φρόντισαν να απομακρύνουν τα μπάζα που δημιουργούσαν, καθώς αυτή ήταν η πιο οικονομική και λιγότερο χρονοβόρος μέθοδος ώστε να λάβουν περισσότερα χρηματικά βραβεία (μπόνους) που προβλέπονται εφόσον παραδώσουν νωρίτερα το έργο.
*Δημιούργησαν στην κοίτη του ποταμού μεγάλες ράμπες για να κινούνται οι εκσκαφείς, μειώνοντας έτσι τοπικά τη διατομή του ποταμού.
*Δεν κατασκεύασαν προστατευτικά αναχώματα και σιδερένια παραπετάσματα στον ποταμό.
*Δεν φρόντισαν να απομακρύνουν τις γέφυρες (Πειραιώς, ΗΣΑΠ, Κατσώνη, Ρέντη, ΟΣΕ) που λειτουργούν ως φράγματα, μειώνοντας στο ένα τέταρτο την ικανότητα παροχέτευσης των υδάτων.
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 23/03/2003
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου