Αυγη
Η λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας καταστροφή για τον Κηφισσό
ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΞΙΑ 30/09/1999
Η λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας καταστροφή για τον Κηφισσό
Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΛΩΝΙΑΤΗ
*ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει να κατασκευάσει, στο πλαίσιο του ενδιάμεσου δακτυλίου, λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας από την Αγ. Αννης έως την παραλιακή λεωφόρο πάνω από τον Κηφισό, που θα ενώνει την εθνική οδό με την παραλιακή λεωφόρο.Πρέπει να σημειώσουμε ότι τόσο το Πολυτεχνείο όσο και γενικότερα η επιστημονική κοινότητα έχει ταχθεί ενάντια σε αυτό το έργο, πριν ακόμη το έργο ενταχθεί στον λεγόμενο ολυμπιακό δακτύλιο, διατυπώνοντας τη θέση ότι η κατασκευή του πρόκειται να αυξήσει τον όγκο των οχημάτων που θα διοχετεύονται στην παραλιακή λεωφόρο, επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την αποκοπή της παραλιακής ζώνης από τον αστικό ιστό και κατ' επέκταση από τους κάτοικους που θα έπρεπε να είναι οι αποκλειστικοί "χρήστες" του χώρου.Ακόμη, οι πανεπιστημιακοί και οι επιστήμονες τονίζουν ότι η κατασκευή του έργου, λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και μια service root, που θα εξυπηρετεί με βάση το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ 150.000 έως 200.000 αυτοκίνητα ανά κατεύθυνση ημερησίως, πρόκειται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην περιοχή, τόσο με την αλλαγή του μικροκλίματος όσο και με την επιβάρυνση που θα προκαλέσει ο τεράστιος όγκος οχημάτων που θα περνούν από την περιοχή.Τονίζουν ότι θεωρούν πέρα και έξω από κάθε επιστημονική λογική το κλείσιμο των εκβολών ενός ποταμού που ας σημειωθεί κιόλας ότι προστατεύεται με νόμο στις πηγές του (ΦΕΚ 632/27.6.94).Πρέπει να σημειώσουμε ότι η περιοχή του ποταμού από την παλαιά παραλιακή έως τη γέφυρα του ΗΣΑΠ, όπου υπάρχει νερό, σήμερα "χρησιμοποιείται" από τα αποδημητικά πουλιά σαν χώρος ξεκούρασης, φυσική συνέχεια του υγρότοπου του Δέλτα του Ιλισσού, και αρκετές είναι οι φορές που περίοικοι, αλλά και περαστικοί, σταματούν για να απολαύσουν το πέταγμα ενός ερωδιού ή κάποιου άλλου σπάνιου πουλιού.Το ποτάμι είναι γεμάτο από ψάρια, όταν αυτό δεν έχει λύμματα από την παράνομη απόρριψη. Χρησιμοποιείται ακόμη από τους ναυταθλητικούς ομίλους της περιοχής σαν χώρος προπόνησης των κωπηλατών.Στην περιοχή έχει συσταθεί Επιτροπή Κατοίκων ενάντια στο οδικό έργο στον Κηφισό, που με ενέργειές της και τη βοήθεια του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ και άλλων επιστημόνων έχει τεκμηριώσει θέσεις και εναλλακτικές προτάσεις, ώστε να μη κατασκευαστεί το έργο και να λυθεί το πρόβλημα που έβαζε το ΥΠΕΧΩΔΕ, της κυκλοφοριακής φόρτισης στην περιοχή Κηφισσού - Πειραιώς.Με ενέργειες της επιτροπής, τόσο οι Νομαρχίες Αθηνών - Πειραιώς όσο και οι πρωτοβάθμιοι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής -Δήμοι Πειραιώς - Μοσχάτου, Γ' Δημοτικό Διαμέρισμα Πειραιώς (Ν. Φάληρο)- έχουν ταχθεί με αποφάσεις των οργάνων τους ενάντια στο οδικό έργο στον Κηφισσό.Οσον αφορά την τοποθέτηση των πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΧΩΔΕ, πρέπει να σημειώσουμε ότι αποτελεί μνημείο λειτουργίας του ελληνικού κράτους και συνίσταται από μια σειρά αλληλοσυγκρουόμενων και αντιφατικών θέσεων και αποφάσεων, αλλά και από μια σειρά υποσχέσεων που αποδεικνύονται, σχεδόν αμέσως, αν όχι ανυπόστατες, πάντως χωρίς βάση.Αξίζει να πούμε χαρακτηριστικά ότι έχει κατατεθεί ερώτηση για το θέμα τρεις φορές στην ελληνική Βουλή και ο υπεύθυνος υπουργός απαξίωσε να απαντήσει.Μάλιστα, ενώ τόσο ο γ.γ. Δημοσίων Εργων του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Χρυσικόπουλος στις 15/2/1998 ενώπιον κατοίκων και δημοτικών αρχών σε συνάντηση στο γραφείο του, όσο και ο τέως γ.γ. Περιβάλλοντος του ίδιου υπουργείου και κατόπιν υποψήφιος νομάρχης Πειραιά κ. Σαράφογλου στις 24/2/98 στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά, διαβεβαίωναν ότι θα αρθούν οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή και θα εξεταστούν όλες οι εναλλακτικές λύσεις που πρότειναν επιστήμονες, κάτοικοι και τοπική αυτοδιοίκηση, ο υπουργός του ίδιου υπουργείου υπέγραφε απόφαση στις 23/2/98 (Δ12/0/30841) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 188 24/3/98, με την οποία γίνεται επίσπευση στο οδικό έργο της κατασκευής της γέφυρας (αρχικός σχεδιασμός) και στις διαδικασίες απαλλοτρίωσης των σπιτιών των κατοίκων της περιοχής.Σημειώνουμε ακόμη ότι στο ενδιάμεσο διάστημα μεταξύ υπογραφής της απόφασης και δημοσίευσής της στην εφημερίδα της κυβέρνησης, ο πρωθυπουργός της χώρας απαντώντας σε επιστολή της βουλευτού Πειραιώς και νήσων Στέλλας Αλφιέρη αναφορικά με το θέμα (ΑΠΥ 9/3/98) τη διαβεβαίωνε ότι το οδικό έργο θα εξεταστεί από μηδενική βάση και η κυβέρνηση πρόκειται να λάβει υπόψη της όλες τις εναλλακτικές προτάσεις.Τέλος, πρέπει να πούμε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ προσπαθεί να αποχαρακτηρίσει τον Κηφισσό από ποτάμι, έτσι ώστε να μην ισχύσει η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τα ποτάμια και τα ρέματα.Αυτό προκύπτει τόσο από την εισαγωγική έκθεση της περιβαλλοντικής μελέτης για το οδικό έργο όσο και από απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ προς την επιτροπή αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που έχουν προσφύγει κάτοικοι της περιοχής με τη βοήθεια του ευρωβουλευτή Αλέκου Αλαβάνου (23/7/96).Ζητάμε:1. Να μην κατασκευαστεί η υπερυψωμένη λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας στον Κηφισσό.2. Να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προτείνουν η Επιτροπή Κατοίκων Μοσχάτου - Ν. Φαλήρου, ενάντια στο οδικό έργο στον Κηφισσό, το Εργαστήρι Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ και οι επιστημονικοί σύμβουλοι της επιτροπής και έχει αποδεχθεί η τοπική αυτοδιοίκηση.3. Να προστατευτεί το οικοσύστημα του Κηφισσού, να καθαριστεί το ποτάμι και, σε συνδυασμό με το παλιό εργοστάσιο της ΔΕΗ Ν. Φαλήρου, να μετατραπεί σε χώρο περιπάτου και αναψυχής για τους κατοίκους της περιοχής.* Ο Απόστολος Αλωνιάτης είναι μέλος της Κίνησης Πολιτών ΚΗΦΙ-SOS.
Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου