Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2007

Κάτι τρέχει!

Κάτι τρέχει!

Με την καινούρια χρονιά άρχισαν να υλοποιούνται κάποιες από τις εξαγγελίες του ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τα σχέδια στο ποτάμι.
Έτσι είχαμε την τοποθέτηση των προσωρινών γεφυρών στον κόμβο της Πειραιώς, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Γενάρη, βέβαια με την γνωστή ελληνική καθυστέρηση αφού η φάση αυτή του έργου θα έπρεπε να είχε τελειώσει στα μέσα του Δεκέμβρη.
Από τις εξαγγελίες λοιπόν της κ. Β. Παπανδρέου έχουν γίνει μέχρι στιγμής:
1. Το γκρέμισμα της γέφυρας της Αγίας Άννης.
2. Το γκρέμισμα της γέφυρας της Λ. Κατσώνη.
3. Η τοποθέτηση των γεφυρών τύπου Μπελεϊ, στον κόμβο της Πειραιώς.

Δεν έχουν γίνει ακόμη, η τοποθέτηση γέφυρας τύπου Μπελεϊ, στις γραμμές του ΗΣΑΠ, έργο που θα είχε ολοκληρωθεί, σύμφωνα πάντα με τις εξαγγελίες της υπουργού, στα τέλη του Νοέμβρη του 2002, ενώ, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα έπρεπε να ήταν περίπου έτοιμη και η κανονική γέφυρα του ΗΣΑΠ.

Τι τρέχει με τις γέφυρες στο Μοσχάτο;

Αναφερθήκαμε ήδη στην καθυστέρηση που υπάρχει στην γέφυρα του
ΗΣΑΠ.
Προβλήματα όμως, από ότι ακούγεται, έχουν προκύψει και στην κατασκευή της γέφυρας της Λ. Κατσώνη.
Ενώ η δέσμευση ήταν να γκρεμιστεί η γέφυρα στα τέλη Οκτώβρη και μέσα σε τρείς μήνες να παραδοθεί η νέα γέφυρα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, σχεδόν δύο μήνες μετά το γκρέμισμα της παλαιάς, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η μελέτη για την νέα γέφυρα.
Από δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου, αλλά και από επαφές που είχαμε με συντάκτες του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενημερωθήκαμε ότι αντιμετωπίζεται σοβαρό πρόβλημα στην επανατοποθέτηση της γέφυρας.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ακούγονται τρία σενάρια:
1. Μεγάλη υπερύψωση της γέφυρας, για να μπορέσει να γίνει διάβαση κάτω από αυτήν.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει η υπερύψωση να αρχίσει, από την πλευρά του Μοσχάτου, από την Κωνσταντινουπόλεως ή έστω από την Αγησιλάου και να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό ύψος ώστε να δημιουργηθεί διάβαση κάτω από αυτήν στην συμβολή με την Κηφισού, έτσι ώστε να μπορεί να υπάρξει τοπική κυκλοφορία.
Αποτέλεσμα αυτού του σεναρίου είναι πολλά ισόγεια της περιοχής να γίνουν υπόγεια ή ημιυπόγεια και βεβαίως να μην υπάρχει πλέον η δυνατότητα να γίνεται στροφή αριστερά ή δεξιά στην Κηφισού.
Να θυμίσουμε εδώ ότι η λεωφορειακή γραμμή ακολουθούσε την διαδρομή Καλλέργη (Ν. Φάληρο), γέφυρα Κηφισού, Κηφισού, Κανάρη.
Αυτή η δυνατότητα δεν θα υπάρχει πλέον.
2. Μικρή υπερύψωση με κατάργηση της τοπικής κυκλοφορίας στην οδό Κηφισού.
Στο σενάριο αυτό η υπερύψωση της Λ. Κατσώνη μπορεί να αρχίσει από την Πατρόκλου, να είναι πιο ήπια, δημιουργώντας προβλήματα στις κατοικίες από την Αχιλλέως και πάνω, αλλά δεν έχει βρεθεί λύση για την δημιουργία πρόσβασης στην γέφυρα από την οδό Κηφισού, με αποτέλεσμα να διακόπτεται, στο ύψος της γέφυρας η τοπική κίνηση.
Γίνεται κατανοητό ότι και με αυτό το σενάριο, πρέπει να αλλάξει η κίνηση των λεωφορείων, αλλά και γενικότερα των κυκλοφοριακών συνθηκών και συνηθειών των κατοίκων και των διερχόμενων, αφού δεν θα υπάρχει η δυνατότητα για στροφή αριστερά ή δεξιά.
3. Να μην γίνει η γέφυρα ή να μεταφερθεί σε άλλο μέρος του ποταμού.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας εξετάζεται και αυτό το σενάριο.
Να μην γίνει δηλαδή η γέφυρα στην Λάμπρου Κατσώνη και να εξεταστεί η δυνατότητα, αν υπάρχει αυτή, να γίνει σε άλλο σημείο του ποταμού.

Είναι κατανοητό ότι με την εφαρμογή αυτού του σεναρίου, θα προκληθούν μεγάλα προβλήματα στην περιοχή.
Πάντως, κατά την γνώμη μας, είναι αναγκαία η ύπαρξη εσωτερικής επικοινωνίας, των δύο περιοχών. Χρόνια τώρα το Μοσχάτο και το Νέο Φάληρο δεν θεωρούνταν μόνο όμοροι δήμοι ή όμορες περιοχές, αλλά ουσιαστικά δυο γειτονιές που επικοινωνούσαν και αλληλοσυμπληρώνονταν.
Η έλλειψη της γέφυρας της Λ. Κατσώνη, έστω και γι αυτό το μικρό διάστημα, απέδειξε ότι οι δυο περιοχές έχουν ανάγκη η μία την άλλη.
Η έλλειψη επικοινωνίας δημιούργησε αρκετά προβλήματα, τόσο στα μαγαζιά και των δύο περιοχών, και μάλιστα σε μια περίοδο μεγάλης εμπορικής αιχμής όπως αυτή των Χριστουγέννων, όσο και στην κοινωνική ζωή των κατοίκων.
Καταστηματάρχες στην περιοχή μιλούν για πτώση του τζίρου τους κατά 50% ίσως και παραπάνω, ενώ ιδιοκτήτες στην περιοχή της Μακρυγιάννη μιλούν για πτώση κατά 20% έως 25%.
Τόσο οι καταστηματάρχες της παρακηφίσιας περιοχής, και από τις δύο πλευρές, όσο και οι κάτοικοι προτείνουν άμεσα να γίνει πεζογέφυρα στην Λ. Κατσώνη ώστε να αποκατασταθεί έν μέρει η επικοινωνίας των δύο πλευρών.
Μεταφέρουμε αυτό το αίτημα τους, όπως και εκείνο που αφορά την αποκατάσταση του οδοστρώματος στην οδό Κηφισού, έτσι ώστε να μην σπάνε τα αυτοκίνητα τους από τις λακκούβες που υπάρχουν, και να μην είναι γεμάτα τα σπίτια τους από λάσπες.
Τελειώνουμε αυτό το σημείωμα μας με δυο παρατηρήσεις
Α)Η περίπτωση της γέφυρας της Λ. Κατσώνη αποδεικνύει για μία ακόμη φορά την προχειρότητα που μελετούνται και κατασκευάζονται τα μεγάλα έργα στην χώρα μας.
Θέλουμε το δρόμο και θα τον περάσουμε μας έλεγαν χρόνια τώρα. Πως και με ποίες επιπτώσεις όμως;
Β) Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται πόσο σωστή είναι η θέση της εφημερίδας αλλά και της επιτροπής κατοίκων, για συνεχή παρέμβαση και παρακολούθηση των έργων από μία κοινή επιτροπή δήμου και κατοίκων, έτσι ώστε να ξέρουν όλοι τι γίνεται και να μπορούν να ενημερώνουν αλλά και να παρεμβαίνουν και να μεταφέρουν τα προβλήματα στα αρμόδια κυβερνητικά και κρατικά όργανα.
Ελπίζουμε ότι θα βρεθεί η καλύτερη λύση, έτσι ώστε και η τοπική επικοινωνία να μην διακοπή, αλλά και κάτοικοι του Μοσχάτου και του Ν. Φαλήρου να μην βρεθούν με υποβαθμισμένες ιδιοκτησίες, αφού θα έχουν ισόγεια που θα μετατραπούν σε υπόγεια ή ημιυπόγεια και όπως είναι κατανοητό θα υποστούν μεγάλη οικονομική και κοινωνική ζημία.

Αλωνιάτης Απόστολος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: