ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 15/11/2007
Τον κίνδυνο υπερχείλισης του Κηφισού ύστερα από έντονη βροχόπτωση εξαιτίας ελλείψεων και παραλείψεων από την κατασκευή των αντιπλημμυρικών έργων που ξεκίνησαν πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, επισημαίνει με επιστολή του στο ΥΠΕΧΩΔΕ ο νομάρχης Πειραιά κ. Γ. Μίχας. Της επιστολής προηγήθηκε αυτοψία κλιμακίου ελεγκτών της νομαρχίας που διαπιστώνει την πολύ κακή εικόνα του ποταμού στο τμήμα που διατρέχει το Μοσχάτο και το Ν. Φάληρο. Στην αυτοψία καταγράφονται σοβαρά προβλήματα στα τοιχία και το υπέδαφος από την διάβρωση και κάθε λογής αντικείμενα, σίδερα, λαμαρίνες και πέτρες σε μήκος 160 μ. που λειτουργούν ως εν δυνάμει ανάχωμα στα φερτά υλικά του ποταμού. Ανάλογη επιστολή έστειλε στο ΥΠΕΧΩΔΕ και ο δήμαρχος Αγ. Αναργύρων κ. Ν. Σαράντης, καθώς αντίστοιχα προβλήματα παρουσιάζονται και στο βόρειο τμήμα του Κηφισού, όπου και εκεί δεν έγινε το παραμικρό έργο καθαρισμού, παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ περί σειράς μέτρων για την προστασία του πολύπαθου ποταμού. Στην επιστολή του ο κ. Μίχας ζητεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ τη λήψη άμεσων μέτρων πριν να είναι πολύ αργά, καθώς όπως επισημαίνει «ο κίνδυνος υπερχείλισης είναι ορατός». «Το πρόβλημα είναι υπαρκτό σε όλο το μήκος του Κηφισού. Παρά τα έργα στα πρανή του ποταμού στο ύψος της Ν. Φιλαδέλφειας, δεν έγινε κανένας καθαρισμός στην κοίτη. Τα υλικά που βρίσκονται εκεί πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν», τονίζει μιλώντας στην «Κ» ο γραμματέας του Φορέα Διαχείρισης Κηφισού κ. Ντ. Λάσκαρης. Τα πιο επικίνδυνα σημεία στο νότιο τμήμα όπως καταγράφηκαν στην αυτοψία της νομαρχίας Πειραιά είναι:
B Στη συμβολή της οδού Πειραιώς με τον Κηφισό όπου υπάρχει άνοιγμα υπερχείλισης στο τοιχίο, καθώς επίσης πέτρες, σίδερα από παλαιά σκυροδέτηση που δεν επιτρέπουν την ομαλή ροή των νερών. Επιπλέον, εκατέρωθεν του ανοίγματος του τοιχίου δεν έχει ολοκληρωθεί η θεμελίωσή του και διαβρώνεται το υπάρχον υπόσκαφο τμήμα του εδάφους.
B Εκατέρωθεν της πεζογέφυρας στη συνέχεια της οδού Σολωμού δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η θεμελίωση των τοιχίων σε μήκος περίπου 200 μ. προς τη θάλασσα, με συνέπεια τη συνεχή διάβρωση στο υπάρχον υπόσκαφο τμήμα του εδάφους. Στην ίδια περιοχή και στο μέσον περίπου της κοίτης εντοπίστηκαν ακόμη δύο σειρές από διαβρωμένες λαμαρίνες, οι οποίες εξέχουν από τη στάθμη περίπου 1 - 1.5 μ. Οι λαμαρίνες αφέθηκαν εκεί μετά τα αντιπλημμυρικά έργα, καθώς και αυτά της κατασκευής της υπερυψωμένης λεωφόρου, και έκτοτε ουδείς ενδιαφέρθηκε να τις απομακρύνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου