ΔΕΛΤΙΟ ΤΕΕ
Τεύχος 2211 - Δευτέρα 26 Αυγούστου 2002
Συνέντευξη του Θ. Δραγκιώτη, μέλους της Δ.Ε. του ΤΕΕ στον Ραδιoφωνικό Σταθμό "Sky"
O Θόδωρος Δραγκιώτης, μέλος της Δ.Ε. του ΤΕΕ και πρόεδρος του ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ, με αφορμή τις πλημμύρες του περασμένου Ιουλίου, είχε μιλήσει εκ μέρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου στον ραδιοφωνικό σταθμό "Sky". Δημοσιεύουμε στη συνέχεια τον απομαγνητοφωνημένο διάλογο.
Δημοσιογράφος: Πάμε να δούμε και τι γίνεται με τον Κηφισό. Τον Κηφισό που μας άνοιξε μεγάλες ζημιές, μας έκανε μεγάλες ζημιές. O κύριος Θεόδωρος Δραγκιώτης είναι κοντά μας, είναι Μηχανικός, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Κύριε Δραγκιώτη, καλό βράδυ. Δραγκιώτης: Καλησπέρα σας. Δημοσιογράφος: Έχουμε κάποιες, εσείς μάλλον έχετε κάποιες σοβαρές ενστάσεις για τον Κηφισό. Πριν ξεκινήσετε να μας τις πείτε να υπενθυμίσουμε στους φίλους ακροατές ότι τα τελευταία 20 χρόνια στον Κηφισό, και να με διορθώσετε αν κάπου δεν τα λέω σωστά, έχουν πέσει πάνω από 150 δισ. για τμηματικά έργα, χωρίς ποτέ το έργο να έχει αποδώσει, δηλαδή να έχει σηκώσει το φόρτο της κίνησης. Τα τελευταία χρόνια και εν όψει των Oλυμπιακών Αγώνων γίνεται μια νέα προσπάθεια με δεσμευμένους πόρους, όπως συνηθίζεται να λέγεται από την κυβέρνηση, για να ολοκληρωθεί αυτό το έργο, το οποίο όμως αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι γυρίζει τρεις και τέσσερις μήνες πίσω και έχουμε μια μεγάλη αμφιβολία για το αν τελικά το έργο αυτό θα καταφέρει να ολοκληρωθεί πριν από τους Oλυμπιακούς Αγώνες, να δοθεί στην κυκλοφορία και κατά πόσο θα αποδώσει. Και θέλουμε τώρα εδώ εσάς, κύριε Δραγκιώτη, με την επιστήμη την οποία γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, αλλά και ως ένας άνθρωπος που δραστηριοποιείται στο Τεχνικό Επιμελητήριο, να μας πείτε τι συμβαίνει με αυτό το έργο. Δραγκιώτης: Θα αρχίσω ξαναλέγοντας μια παρατήρηση που πριν από δύο χρόνια είχα πει στην "Καθημερινή", στον "Ελεύθερο Τύπο" και στον "Αδέσμευτο Τύπο". O Κηφισός είναι ένα έργο κατά βάση υδραυλικό και αντιπλημμυρικό και κακώς το υπουργείο τον σχεδιάζει και τον χειρίζεται ως ένα έργο συγκοινωνιακό. Δημοσιογράφος: Δηλαδή για να το κάνουμε λιανά... Δραγκιώτης: O Κηφισός είναι ο αποδέκτης ο οποίος παίρνει το 70% των νερών που πέφτουν στην περοχή του Λεκανοπεδίου και πρέπει να τα διώξει, να τα πάει στη θάλασσα. Το πρώτο πράγμα λοιπόν που πρέπει να κάνει... Δημοσιογράφος: Το 70% των νερών του Λεκανοπεδίου. Δραγκιώτης: Και τα υπόλοιπα ο Ιλισός. Και κάτι μικρότερα ρέματα εν πάση περιπτώσει. Το θέμα λοιπόν είναι ότι πρέπει να σχεδιαστεί έτσι ώστε να διώξει αυτά τα νερά με ασφάλεια στη θάλασσα και όχι να πλημμυρίζει. Δημοσιογράφος: Κύριε Δραγκιώτη, αν έχετε την καλοσύνη σάς παρακαλώ, έχει κάνει δηλώσεις ο υπουργός Τύπου για το θέμα της τρομοκρατίας και τη συμπεριφορά των δημοσιογράφων, φαντάζομαι. Την υπομονή σας να τον ακούσουμε. Δραγκιώτης: Βεβαίως. (Μικρή διακοπή) Δημοσιογράφος: Μιλάμε με τον Θεόδωρο Δραγκιώτη πάντα, Μηχανικό, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Κύριε Δραγκιώτη, ο λόγος και πάλι σε εσάς. Μιλάμε για τον Κηφισό πάντα. Δραγκιώτης: Να συνεχίσω λοιπόν και να πω το εξής: Εάν θέλουμε να παροχετεύσουμε μια μεγάλη ποσότητα νερών μέσα από έναν αποδέκτη, πρέπει να κάνουμε δυο πράγματα: Το πρώτο είναι να άρουμε όλα τα εμπόδια που υπάρχουν στο μήκος του και το δεύτερο είναι να διευθετήσουμε την έξοδό του ώστε να είναι σε θέση να διώξει αυτή την ποσότητα. Αυτό δεν έχει γίνει στην περίπτωσή μας και το λέω συμπερασματικά από το γεγονός ότι τα τρία τελευταία χρόνια έχουμε τουλάχιστον δύο μείζονες πλημμύρες του Κηφισού και δεν είναι ο λόγος ούτε τα έργα ούτε οι ποσότητες χωμάτων τα οποία υπάρχουν στην κοίτη, διότι η ορμή του νερού είναι τόσο μεγάλη που δεν γνωρίζει τέτοιου είδους εμπόδια. Αυτά για το νερό είναι φύλλα χλόης τα οποία βρίσκονται στο δρόμο του. Το πρόβλημα λοιπόν για μένα είναι η διαμόρφωση της εκβολής η οποία θέλει σημαντικό έργο και η οποία θα έπρεπε να έχει γίνει πριν αρχίσουν να γίνονται όλα τα ανάντι έργα. Γιατί ξέρετε ότι τα ανάντι έργα, τα έργα δηλαδή που γίνονται ψηλά, φορτώνουν τον Κηφισό με πρόσθετες ποσότητες νερού, εξυγιαίνουν βεβαίως κάποιες περιοχές ψηλά στην αρχή του, αλλά πνίγουν τις κάτω. Δημοσιογράφος: Αυτό να το εξηγήσουμε λίγο καλύτερα. Έχουμε τον Κηφισό. O Κηφισός πριν ακόμα αρχίσει να κατασκευάζεται ως αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας θα έπρεπε να έχει δευθετηθεί, όπως καταλαβαίνω από αυτά που λέτε, στην έξοδό του. Δηλαδή να φτιάξουμε πρώτα την αντιπλημμυρική θωράκιση του έργου στο σημείο που φτάνει προς τη θάλασσα... Δραγκιώτης: Την εκβολή, όχι την αντιπλημμυρική θωράκιση. Την εκβολή του έργου στη θάλασσα... Δημοσιογράφος: Και μετά να αρχίσουμε να κατασκευάζουμε το οδικό τμήμα. Δραγκιώτης: Έτσι. Δημοσιογράφος: Και να μην ξεκινήσουμε δηλαδή να φτιάχνουμε από βόρεια, αλλά από νότια. Δραγκιώτης: Διότι ακούστε, οι μεγάλοι όγκοι των νερών είναι στο κάτω μέρος του ποταμού. Όσο πλησιάζουμε στη θάλασσα. Και οι χαμηλές συνοικίες είναι στο κάτω μέρος του ποταμού όσο πλησιάζουμε στη θάλασσα, άρα έπρεπε να ξεκινήσει κανείς από εκεί. Για να σας το πω λίγο διαφορετικά, εάν η Συγγρού μπλοκάρει δεν φταίει το φάρδος της Συγγρού, φταίνε οι Στήλοι του Oλυμπίου Διός, που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν τα αυτοκίνητα. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και στον Κηφισό. Εγώ ξαναλέω ότι αν δεν διευθετηθεί με πάρα πολύ καλό τρόπο η εκβολή του ποταμού, και όταν θα τελειώσουν τα έργα και θα έχει καλυφθεί το σύνολο του ποταμού πάλι θα έχουμε προβλήματα και ξέρετε ποια θα είναι τα προβλήματα; Ότι θα πλημμυρίζουν πλέον οι συνοικίες ψηλά, διότι τα νερά δεν θα μπορούν να φύγουν από τους αγωγούς και να μπούνε στο ποτάμι. Θα μένουν και θα πλημμυρίζουν επί τόπου. Απλώς δεν θα υπερχειλίζει το ποτάμι, δηλαδή δεν θα πνίγεται το Μοσχάτο, θα πνίγεται το Μπουρνάζι. Δημοσιογράφος: Μάλιστα. Κύριε Δραγκιώτη, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ. Ελπίζουμε και ευχόμαστε να μην επαληθευτείτε, αν και μέχρι τώρα τα γεγονότα άλλα δείχνουν, ότι έχετε βγει αληθινός. Σας ευχαριστούμε για αυτή την παρέμβαση.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου